Magazín
Pravidelně pro vás připravujeme články, recenze, eseje, občas nějaký ten fejeton nebo reportáž…
To vše s maximální snahou vás pobavit a vzdělat. A možná i trochu znepokojit. 🎭
Tělo, žena a sex v dramatickém světě Franze Kafky
Storýčka: červenec 24
Storýčka: červen 2024
Storýčka: květen 2024
Storýčka: duben 2024
Zpětnovazebné smyčky Eleny Pecenové
Storýčka: březen 2024
Tenhle pokoj není pro mladý
Storýčka únor 2024
Ostravské ateliéry – Václav Buchtelík
Storýčka: leden 24
Toulání autorstva Fosfén
Kov od Karla Veselého: Labyrint řádu a ráj chaosu
Storýčka: listopad 23
Storýčka: říjen 23
Storýčka: září 23
Uvidíme se na čtení? Literární reportáž
Storýčka: prázdniny 23
Mladý muž vyhlíží zkázu
Lásky snaha za časů AI
Storýčka: červen 23
Slepá zákoutí jazyka i neúprosná tělesnost
Storýčka: květen 23
Storýčka: duben 23
Storýčka: březen 23
Duben v kulturním centru Provoz v Ostravě
Metastavy – nová deska žhnoucí ticho
Storýčka: únor 23
Kapela Fotbal vydala novou desku – a je to dobrý!
Kdo s koho: recenze oscarových filmů vol. 2
Kdo s koho: recenze oscarových filmů vol. 1
Storýčka: leden 23
Debutové album! chalapeño – Endless Iridescence
Storýčka: Top 25 alb roku 2022
Storýčka: listopad
Debutové album! TAMARA – Anderson
Storýčka: říjen
Jazyk je virus
V hlavní roli JÁ
Mohou videohry vyléčit depresi?
Inverze popáté podtrhne „lit“ 🔥 ve slově literatura
Hudební nářez na Inverzi 2022
Sobě zlem: Co nás vede k (auto)destrukci?
Men: Antipatriarchální horor
Dva roky ostravského klubu BRNO
Filmová struktura – umění manipulace
Klackovo gonzo: Šamanovo zboží + PΛST
Jak je důležité míti oblíbeného překladatele
Multižánrový umělecký happening Podchod
Debutové album! Obligatne – Monológ Spásy
Batman 2022: Temná přehlídka incelů?
Seveřan: Hamletovská variace s příchutí 300
Debutové album! Nika – Flesh & Soul
Uncharted film: Jak obstálo štěňátko Holland?
Apokalypsy přelomu milénia
Ostravské ateliéry – Karel Nosek
Nejlepší desky 2021 – Listopad/Prosinec
Thea Sedmidubská se v nové sbírce svléká až na kost
Nejlepší desky 2021: říjen
Nejlepší desky 2021: září
Hauntologie a „vykloubený“ čas
Ostravské ateliéry – Martin Cihlář
Lesk a špína Spotify
ETA nejsou jen spotřebiče
Nejlepší desky 2021: Únor
Falknov Calling vás stáhne pop-punkovou nostalgií
Dá se to rozpustit třeba i v čaji…
Euforie ve stanici ZOO
Tarkovskij – mistr zjevení
Netflixovská sonda do hlubin závislosti
Nejlepší desky 2021: Leden
Ambientní smutek kultovního experimentátora Basinského
Pojednání o (ne)originalitě populární hudby
Exodus ducha, kultury a dětí Abraháma
Antiikona MF DOOM: Odkaz muže za železnou maskou
Nejlepší desky druhé poloviny roku 2020
Básnická tvorba mladší generace roku 2020 vol. 2
Historie hudebních nosičů: Od fonautografu až po mp3
Vzpomínka na malíře a kamaráda Karla Noska
Filmové karanténní lahůdky vol. 2
Petr Marek a umění laskavé parodie
Hudba v přerodu: Když klasiku vystřídaly písně otroků
Básnická tvorba mladší generace roku 2020 vol. 1
Virtuální prostory jako připomínky vlastního fyzična
Nejlepší alba první poloviny roku 2020
Jsou české filmy vysazené vůči návykovým látkám?
Inverze! Ostravské centrum se zahalí do červenobílé
Jít se o půlnoci vys*at je nebeské znamení
Ostravské nakladatelství Bílý Vigvam vydá debuty dvou mladých básnířek
Bratrstvo pěti účtuje s válečnou minulostí…
Není teď, zbude nám jenom to tady
Démonizace skinheadů: historie jedné subkultury
Všechno je remix aneb Jak krást jako umělec
Násilí skryté v neurčitosti
Autoři
(* 1998) Studuje český jazyk a literaturu na FF MU v Brně, kde s kolegy pořádá autorská čtení. Je také bubeník v progresivně psychedelické kapele Šamanovo zboží a člen uměleckého uskupení Vítrholc. Svou poezii publikoval tištěně v Hostu (Nová jména), Tvaru, Protimluvu či Pandoře, elektronicky např. v Nedělní chvilce poezie či v Ostravanu. Ivan Motýl o něm řekl, že tento „mladý Ivan Blatný“, jakoby spadnuvší z Měsíce, tvoří v úplně jiné době, ale sympaticky tento fakt ignoruje.
(*1994) Po studiích na gymnáziu se rozhodl pokračovat dále na Janáčkovu akademii múzických umění v Brně, kde vystudoval obor rozhlasové a televizní dramaturgie a scenáristiky. Na vysoké škole začal vedle povídek a scénářů také realizovat krátké divadelní aktovky a účastnil se vývoje a natáčení humorných skečů, které posléze i režíroval. Zabýval se také rozhlasovým dokumentem a občasně publikoval články a své reflexe k filmovým či rozhlasovým dílům. Přivydělává si tvorbou a režií reklamních spotů či internetových seriálů.
(*1997) Studuje scenáristiku a dramaturgii na FAMU, ale mnohem více se věnuje literatuře. V současnosti připravuje svůj prozaický debut. Pracuje jako externí redaktor pro ČRo Radio Wave a web ČT Art. Jeho básně v roce 2019 vyhrály Literární cenu Františka Halase a v tuto chvíli se díky tomu připravuje k vydání jeho první básnická sbírka. Ve volném čase především obtěžuje své přátele nekonečnými tipy na muziku, kterou zrovna nadšeně poslouchá.
(*1998) V jistých kruzích známý jako Medard Capek. Z jedné čtvrtiny slovenský Maďar, mimo to produkt čistého středomoravského zmetkovství. Panelákové betonové dítě zrozené jen k prohře a smrti. Vyrostl na punku, časem přešel na hip hop a dnes poslouchá, sleduje a čte vše, co mu zrovna zalíbí, načež o tom pak také i píše. Slammer a také člen zatím v podstatě neexistujícího schizofrenního hiphopového kolektivu Three Hoods Company. V současné době studuje překlad a tlumočení na UP.